Ketika ini baru jer sampai kat rumah….memang cuti sakan teman kali nie…….dari Taiping teman pulang ke Terengganu. Selepas tu turun ke Kuala Lumpur pula. Lepas tue balik ke Sabak Bernam. Memang road tour sungguh kali nie. Di Sabak Bernam bertempek tempek poster KJ, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Memang hebat sungguh sambutannya.  Sungguh Dasyhat. Tapi bila tengok tentative program lawatan KJ mcm ada yang tak kena jer…

Pada sebelah pagi dan petang mmg sesuailah dgn jawatan beliau selaku ketua pemuda UMNO malaysia tetapi salah satu program iaitu merasmikan mesyuarat PIBG dan hari penyampaian hadiah bagi Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Bedena tue macam tak sesuai. Hairan juga….atas kapasiti apa si KJ boleh dipanggil…nak kata bekas pelajar jauh sekali….entah dia tahu ke tidak sabak bernam tue dimana…tahu pun pasal dia duduk berhampiran dgn MP Sabak Bernam…Rahman Botak…..nak kata atas kapasiti MP…rembau dgn sabak bernam bukannya dekat….lebih 2 marhalah…Apa yang difikir dek Hj Halim selaku yang dipertua PIBG SMK Seri Bedena pun entah ler teman tak tahu. Apa faedahnya dijemputnya si KJ nie. Kalau Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Razali Ibrahim tue mungkinlah sebab dia Timbalan Menteri Belia dan Sukan..ada lah sakut2 sikit…Mungkin Hj Halim harap KJ tolong up kan nama dia untuk jadi calon pada PRU 13 selepas asyik melepas berkali kali. Tapi apa faedah yang SMK Seri Bedena dapat dari datangnya si KJ?

Itu masalahnya kerajaan sekarang. Buat peraturan dia sendiri yang langgar. entah ler…..PIBG sekolah pun kalau dah kat kepala asyik terbayang pangkat dan jawatan pun pening. Tak difikirkan kemajuan sekolah. Apa yang boleh sekolah perolehi manfaat. Kan lebih molek di bawa org2 besar yang ader kaitan dgn pendidikan dan pembangunan murid dan belia. Mungkin dapatlah dibantu sedikit sedikit sekolah. Mungkin dapat manfaat dari lawatan tue. Bukan manfaat golongan tertentu. Kemudian bila si KJ hadir bersama juak2 dan apit lempang kiri dan kanan…penuh padang SMK Seri Bedena dengan deretan kereta2 mewah milik Ketua2 Pemuda UMNO Bahagian dan Negeri. Apakah ini kemegahan yang hendak ditunjukkan? Masuklah UMNO kalau nak pakai kereta macam aku kah slogan yang cuba dibawa kepada org2 Sabak Bernam…emmmm….alahai……belum lagi dgn tindakan kurang sopan apit2 lempang dan juak2 si KJ merokok dalam kawasan sekolah…kalau budak2 hingusan takperlah, ini peringkat pimpinan….alamat melingkuplah jawabnya….

Lain2 program adalah anjuran parti jadi bersesuaian lah kalau si KJ dijemput. Bila kepentingan diri di letak di depan….maka makin cepatlah UMNO tue mereput dgn sendirinya…..biarlah kita tgk sejauh tarian yang di tari kan……………